Sluta röka med Tilda, dag 4

jaha ja, då hamna även jag här, vid den tidpunkten då man inser (för femtioelfte gången) att d e dags o sluta röka, men den här gången ska jag göra ett rejält försök, nytt år nya möjligheter, och jag har ordentligt bra chanser detta år, detta e året då mycket står på spel. sluta röka, börja träna, ta körkort, söka polishögskolan. Och som sagt står sluta röka högst upp på min lista.

I fredags var första rökfria dagen, inga problem i princip, var dyngbakis, sov mest hela dagen, o d få stunder jag var vaken hade jag huvudvärk lr tänkte på hur kallt det var ute. dag ett var slut.
Sen kom vi till dag två, det började lungt, inget direkt vidare jättesug. men sen.. sen förstår ni, gick jag ut på krogen, MKT dumt val. Rökbegäret var på topp, men skam den som ger sig! Jag har inte fallit tillbaka, begick ett litet snedsteg framåt slutet på kvällen, men inte värre än så.
Dag tre, bakis igen, sug till o från men sov rätt mkt då med så överlevde. Kvällen var lite jobbig, men sysselsatte mig med skräckfilm så ja inte vågade kliva ur sängen :D
DAG FYRA! Att de tre första dagarna e värst e rent ut sagt bull-shiet!!! Ett sånt begär! jag har ätit godis, frukt, grönsaker, mat. om vartannat, inget hjälper, jag blir galen, inget blir lättare av att min kära mor går ut o röker titt som tätt. i vanliga fall har ja inget större begär på jobbet, utan d e en cigg innan o sen inga fler förrän jag slutar, men idag var det olidligt, tvingade en av mina kollegor att köra mig till konsum under rasten så jag kunde köpa godis o tugga på. Känner mig som ett fetto! sluta röka, det ska jag!!! men världens mest tjurskallige, gnälliga, griniga lilla bitch, det kommer jag vara under tiden!!

BRB, Tildiewildie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0