Rörutig regnrock? (Östgötsk uttal)

30 december 2008:
Natten till idag hade det tydligen öst ner regn, (jag märkte inget då jag fortf var ute o festade då) så när vi vaknade på morronen å framförallt jag mådde piss så kände vi att nej fan, här kan vi inte sova bort dagen, regnet har säkert passerat vi går en promenad i öknen!! 5 tappra män och kvinnor gav sig ut i den ökända öknen medan en liten torsk stannade hemma o sov ruset av sig!

Vi valde att gå stranden bort mot sanddynorna ist för promenaden, och vilka grejer vi såg! Det var storm!
Kvavt i luften och knappt ngt vatten alls med oss, en ynka liten cigg och ingen alkohol.. Utan snus i tre dagar försmäktar vi på denna ÖÖ! ? Vi vandrade sanddyna ner o sanddyna upp, vi såg lite liv i form av en skrynklig vissen växt, men annars var det bara sand o sand var vi en tittade åt (iaf rakt fram, åt höger hade vi staden, till vänster havet och bakom oss hade vi stranden o ännu mer stad) En vanlig grej att göra när man erövrat ngt är att sätta upp en flagga som sällskapet eller du själv har koppling till, men som de sjuka ungdomar vi är valde vi att göra den berömda Satsaren och hans vän! - Vi besudlade ökensanden med gigantiska SNOPPAR!

Nu började dropparna falla en i taget, vi hade väl en halv mil att gå hemmåt då skulle jag kunan våga tippa på! Men vi kände oss manade att fortsätta en liiiten bit till men då började den enda droppen efter den andra komma två och två istället! Vi bestämde oss, att nej, nu var det dags att vända på klacken! Regnet ÖSTE NU NER och det som en gång var ett par ljusbruna byxor var nu svarta, så ni förstår så genomblöta vi var! Till råga på allt skulle killarna bjuda på tacos idag så vi var tvungna att gå in i en affär i vårat skick (droppandes och halkandes) för o inhandla ingredienser! Å fest!

Sedan började den eviga vandringen hemmåt, vi frös som aldrig förr (förutom varje vinter, vår och höst här hemma i kalla Sverige) och vi trodde vi skulle gå åt. Cristianco tar fram cigg ur sin ficka, det var som en skänk från ovan! Dock blev hela ciggen blöt efter 5 sekunder så det var som att röka sur gammal trasa, men det var gott ändå!

Efter en evig vandring som bara gick saktare och saktare fram valde jag att ta saken i egna händer, jag om nyckeln och började ensam vandra hemåt i rask takt i regnet med sikte på hotellrummet!

HEMMA!

Nu körde vi igång med matlagning, och som sagt, köttfärs var inte Playas specialitet så det vart hamburgare och "kryddae köttbullar" som vi sedan skar fint med kniv o gaffel för o anpassas efter tacosen :D
Men det vart sjukt gott! Så även killarna fick ett plus i kanten, även om jag tar åt mig lite av äran då jag skar görnskaer, som jag är fanatisk på om det inte görs rätt :D

Den här natten har jag inget minne av, vi stannade iaf hemma (tror jag) säkerligen slog vi av ett x antal parti Sjuan i vanlig ordning, och med TVn på samt flaskan i handen kunde denna regniga dag ändå inte vart bättre!



Med reservationer för eventuella minnesluckor!

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Aha det fanns fler bilder. Vem har tagit dom?

2009-01-15 @ 21:13:17
URL: http://hemmahos.fribergkvist.se/
Postat av: Pappsen

Jäkligt irriterande med 404 Not Found. vilket händer ibland ibland inte när man klickar på bilderna

2009-01-15 @ 21:16:01
URL: http://hemmahos.fribergkvist.se/
Postat av: Anonym

2009-01-15 @ 21:16:28
Postat av: Pia

Du har fått post! Från Gillinge!

2009-01-17 @ 13:58:54
URL: http://hemmahos.fribergkvist.se/#home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0