Let´s go!

Lördag 27 dec 2008:
Kl 4 ringde klockan o d var bara till att kliva upp, vilket var lite halvträligt då jag o jessiboy var ute kvällen innan för att "värma upp levern" så att säga. Men efter några suckar så klev jag upp å klädde på mig, systrarna Dahlin var redan i full fläkt, förstår mig inte på vakna människor!

Men iaf, in i bilen vid 5, iväg mot tåget som skulle ta oss till kastrup, väl vid tågstationen mötte vi upp boysen o vårt gäng var fullbordat! In på tåget med den ena packningen värre än den andra, varav jag o Dennis e så kallade satsare o satsade på övervikt :D

Väl framme på Kastrup var det bara o invänta rätt timslag då vi skulle flyga iväg! Under tiden drack vi öl, snapsade små minivodkor och åt frukost! Lägg märke till att kl nu e ungefär halv sex på morronen, halv åtta gick planet och det var så vidrigt nice o sätta sig ner o bara andas in... BAJSLUKTEN FRÅN ALLA resenärer då vi hamnade BREDVID toaletterna, Åh fest! 5 ½ timme senare gjorde vi den efterlängtade landningen och med ett tappert försök försökte kära Jessiboy sätta igång den berömda "klappen" med med ett ordentligt misslyckande gick hon med huvudet nersänkt hela vägen ut från planet (vilket var fem steg då vi satt längst bak)

En ny inandning kom över oss, KVAVT O VÄRME, men fy så glada vi var! Hoppade på den svettiga flygtransfersbussen till själva flygplatsen o lite svenskar hördes här o var, VI VAR FRAMME!

Hoppa in i den ännu svettigare transferbussen till hotellet o runt 1 stod vi där inne i receptionen o tjaffsade redan med hotellsnubben. Vi hade ingen extrasäng i vårt rum! Shi fick han o vi fick världens säng tillslut, fulländningen till vår så kallade hörnsoffa!

På med sommarkläderna och ut o utforska poolen.. Efter att tag nere vid poolen gav fyra av oss upp den idén o traskade ner till havet o stranden ist, så med flaskan i högsta hugg bar det av mot den första dimman!

Sen var det dags för riktigt mat, stackars Dennis hade fått laktovegitarisk föda ombord på flyget, Systrarna Dahlin nekar all inblandning!, så han och även vi andra var välldans hungriga!

STEAK HOUSE HERE WE COME! Jag beställde den ovanliga beställningen Capriciosa med vitsås, skulle även kunna kallas Matilda Special, dock influerad av Norrköpingsborna. Grabbarna körde på T-Bone stek, och den har tom fått en egen låt under resans gång! Omtalad maträtt så att säga! Brudarna åt väl dom med, men minnet e fan inte hundra procentigt!

Sen kom vi hem på lite olika sätt pga ett o annat missförstånd, men tillslut gick allt bra och vi drog ut på vår första krogrunda! Där träffade vi den blå mannen, o han går inte ens att förklara med ord så ni får se bilder o bara låtsas vara förstående. Lite norska pojkar o en svensk bartender hann vi med under första kvällen oxå.

(Klantig som jag var så råka jag först skriva inlägget i den gamla bloggen o så lång tid som det tog o lägga in bilderna där så gör jag inte om det ,så här har ni en länk till alla tillhörande bilder till detta inlägg)

Med reservationer för eventuella minnesluckor!



Kommentarer
Postat av: =.Tilda.=

hihi nu har jag hittat 2 bloggar med den här med någon som heter Tilda (A) haha (Y)

2009-01-10 @ 19:00:23
URL: http://tajjz.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Hmm.. trodde det blivit fel på bloggen. med helt plötsligt 3 dagar kvar till nyår

2009-01-11 @ 17:48:40
URL: http://hemmahos.fribergkvist.se/#home
Postat av: Pappsen

Kan jag ta bort bilderna från hemsidan nu? Dom tar 80 mb nämligen

2009-01-11 @ 18:32:20
URL: http://hemmahos.fribergkvist.se/#home
Postat av: jessiboy

hahahah! fan va rolig :P iiiiih vill ha värme igen!

2009-01-13 @ 22:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0